Buradasın Ankara Psikolog » Cinsel Yaşam » Ağrılı Cinsel İlişki (Disparoni) Tedavisi

Ağrılı Cinsel İlişki (Disparoni) Tedavisi

Ağrılı cinsel birlikteliği çoğu hasta uzun yıllar yaşamak zorunda kalmıştır.

Partneri ile cinsel birliktelik anında acı, ağrı hatta batma hissi yaşayan hastalarda cinsel terapi yöntemi kullanılarak soruna neden olan etkenler tecrübeli jinekologlar tarafından tespit edilmeli ve problemler tespit edildikten sonra nedene yönelik tedaviler uygulanmalıdır.

Kaliteli bir merkez ve deneyimli bir jinekolog tedavisi ile ağrılı cinsel ilişki (disparoni)  problemi kesin olarak tedavi edilmektedir.

agrili-cinsel-iliski-tedavisi

Ağrılı cinsel ilişkide (disparoni) tedavi soruna sebep olan faktöre yönelik yapılmalıdır. Şayet sorun vajinal ya da vulval iltihabik durumlar ise bu sorun ilaç tedavisi ile kolaylıkla çözümlenebilmektedir. Yapısal olarak gelişen başka faktörler varsa ve cinsel birliktelikte ağrılara yol açıyor ise yine tedavi edilmesi mümkündür.

Hiçbir yapısal problem tespit edilememiş ise ağrıya neden olan psikolojik problemler olabilir. Genellikle vajinismus vakalarında vajinal kasların kontrolsüz bir şekilde kasılması sonucu cinsel beraberlik ağrı ile beraber kâbusa dönebilir. Bu durum tam anlamı ile çözümlenememiş vajinismus olarak adlandırılmaktadır. Vajinismus nedeni ile cinsel birliktelikte ağrılara maruz kalan kişiler cinsel terapi yöntemleri kullanılarak tedavi edilmektedir.

Fakat birden çok ağrılı cinsel ilişkiye (disparoni) maruz kalan hastalarda yapısal kökenli gelişen hastalıkların varlığı söz konusudur ve bu noktada bazı basit cerrahi uygulamalar ile tedavi imkânı sağlanmaktadır.

AĞRILI CİNSEL İLİŞKİ TEDAVİSİNDE KULLANILAN CERRAHİ YÖNTEMLER

Ağrılı cinsel ilişki (disparoni) yaşayan vakalar ilaç tedavileri, sebebe yönelik medikal tedavi ve cinsel terapiler eşliğinde cerrahi işlemler uygulanarak tedavi edilebilmektedir.

Vulvar vestibulit sendromu çok sık olarak yeni evlenmiş kişilerde cinsel birliktelikte ağrıya neden olan bir durumdur. Tedavisi ise cerrahi uygulama ile ağrıya hassas bulunan bölgenin çıkartılması ile gerçekleştirilmektedir. Ancak ilk olarak bazı tetkikler yapılır ve ağrıya hassasiyeti olan bölgeler pamuk uçlu bir çubuk yardımı ile tespit edilir.

Bu işlemin ardından lokal anestezi yardımı ile ağrıya hassas bölge çıkarılır ya da vajina girişi biraz genişletilerek ağrı problemi ortadan kaldırılabilir. Bu cerrahi işlem tıp alanında ‘’ parsiyel vulvar vestibulektomi’’ olarak adlandırılmaktadır.

Ayrıca normal doğum anında kesi uygulanan dikiş yerinin iyileşmesinin kötü olması nedeni ile ağrılı cinsel ilişki yaşanabilir. Vajinal estetik operasyon uygulanarak bölgede oluşan sorun giderilebilir ve oldukça başarılı sonuçlar alınabilir.