Buradasın Ankara Psikolog » PSİKOLOJİ » Depresyon Tedavisinde Soruların İyileştirici Etkisi

Depresyon Tedavisinde Soruların İyileştirici Etkisi

Yeni yapılan araştırmalar “Sokratik sorgulama” terapi tekniğinin depresyonun tedavisinde çok etkili olduğunu gösteriyor.Sokratik sorgulama, birçok terapist tarafından kullanılan bir teknik. Bu teknikle danışanlara kendileri ve dünya ile ilgili yeni perspektifler kazandırılıyor.Çalışmanın yürütücülerinden Justin Braun’a göre,

“Depresyondaki insanlar olumsuz bir düşünce biçimine takılıp kalmıştır. Sokratik sorgulama tekniği ile danışanlar bu olumsuz duygularını yeniden gözden geçiriyor ve yaşadıklarına daha geniş ve gerçekçi bir pencereden bakıyor.”

Sokratik sorgulamanın normal bir sorgulamadan en büyük farkı temel konulara ve endişelere odaklanmasıdır.

Örneğin, boşanmış ve bu yüzden hayatta başarısız olduğunu söyleyen bir danışana terapist şu soruları sorabilir:

• Boşanmış herkes başarısız mıdır?
  • Boşanmasına rağmen iyi bir yaşam süren biri olabilir mi?
  • Senin için boşanmak neden başarısızlık anlamına geliyor?

Doktor Daniel Strunk:

“Biz Sokratik sorgulamanın, en az terapötik ilişki kadar belirtilerin azalmasında etkili olduğunu bulduk.” Diyor.

Çalışmaya katılan 55 danışana 16 haftanın üzerinde bilişsel terapi uygulanıyor.

Görüşmeler kayıt altına alınıyor ve araştırmacılar terapistlerin ne kadar sıklıkla Sokratik sorgulama tekniğini kullandıklarını inceliyor.

Bu inceleme sonucu, Sokratik sorgulama tekniğini kullanan terapistlerin danışanlarında, depresyon konusunda daha iyi bir ilerleme kaydediliyor. Araştırmacılar bunu şu şekilde açıklıyor:

“Danışanlar terapilerde kendilerini sorgulamayı ve olumsuz duygularına karşı şüpheyle yaklaşmayı öğreniyor. Bunu başardıklarında da depresyon belirtilerinde önemli bir azalma gerçekleşiyor.”

Kaynak: http://www.spring.org.uk/2015/08/the-simple-questions-that-can-improve-symptoms-of-depression.php