Buradasın Ankara Psikolog » Çocuk Psikolojisi » Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunda İlaç Tedavisi

Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunda İlaç Tedavisi

DEHB’li çocuk ve gençlerin potansiyel fonksiyonlarının sağlanması için ilaç tedavisi yüksek oranda etkilidir. DEHB’in tedavisinde uzun zamandır metilfenidat ve amfetamin içeren çeşitli ilaçlar kullanılmaktadır. DEHB’ in tedavisine aday yeni bir ilaç ise Atomoxetine’dir.

Günümüzde DEHB’ in ilaçla tedavisi dört grup alt ında incelenebilir: Merkezi Sinir Sistemi Sitimulanları; antidepresanlar; antihistaminikler, nöroleptikler, sedatifler ve diğer ilaçlar; araştırılmakta olan yeni ilaçlar ve yaklaşımlar. Bu ilaç gruplarından hangisinin, ne zaman ve ne kadar süre kullanılacağına karar verirken ise dikkat edilmesi gereken noktalar: bireyin boyu ve kilosu, diğer ruhsal bozukluklar, bireyde ilaç seçimini etkileyecek diğer bozuklukların var olup olmaması (epilepsi ve enüresis gibi), bireyin diğer ilaçlara tepkisi ve gösterilen yan etkilerdir.

Metilfenidatın (Ritalin) cinsiyet ayrımı gözetmeden okul çağındaki çocuklarda dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik ve dürtüsellik üzerinde etkili olduğu çalışmalarla kanıtlanmıştır. Bu maddenin etkileri üç alanda incelenmiştir.

Motor Etkinlikler Düzeyi: Çocuk yaşıtları gibi hareket etmeye başlar, sakinleşmeye başlamıştır, daha az konuşma eğilimindedir ve sınıf düzenini eskisi gibi bozmaz. Yazısında düzelme olur ve davranışlarını kontrol etme eğilimindedir.

Toplumsal Düzey: İlişkileri daha ılımlıdır. Oyunlara daha çok katılır, öfkesi azalma göstermeye başlar, ders çalışabilir. Bu durum arkadaşları ile olduğu kadar öğretmenleri ve aileleri ile ilişkisinin düzelmesine neden olur. Ailelerinde sıkıntıları azalır, çocuğu eskisi kadar azarlamaz ve cezalandırmazlar.

Bilişsel Düzey: Çocuk dikkatini daha kolay toplar. Eskisi gibi dürtüsel değildir, iş yapmadan önce daha çok düşünmeye başlar, dalgınlığı azalır ve okul başarısında iyileşme gözlenir. Unutmamak gerekir ki her çocuğun tedaviye yanıt verme oranı aynı değildir

Dikkat Eksikliği  ve Hiperaktivite Bozukluğu Tedavisi

2 Yorumlar

nilay köpür 03 Nisan 2015 - 15:07

iyi günler .benim 7 yasında 1.sınıf öğrencisi bır kızım var.ögretmeni kızımda algılamada problem olduğunu söylüyor.okumayı öğrendi fakat okuduğunu anlatamıyor.cok yavaş zamanı iyi kullanamıyor bazı harfleri karıştırıyor b ve m sayıları harfleri tersten yazıyor .ezber yapmada güçlük çekiyor.matematikte zorlanıyor. mantığını kavrayamıyor sürekli anlatıyorum fakat anlayamıyor.umursamıyor.olsada olur olmasada onun için üzülüyorum ne yapabilirim bilmiyorum .bilginize ihtiyacım var.tesekkür ed,yorum simdiden

Cevapla
misafir 18 Mart 2016 - 13:35

Merhaba benim 7 yaşında 1.sinifa giden oğlum var öğretmeni dikkat eksikliği olduğundan şüpheleniyor derste sınıfta oturmadigini ayakta durduğunu gezdigini söylüyor.arkadaslarina vurduğunu bir kaç haftadır arkadaşlarıyla anlasamadigini söylüyor. Okula gitmeyi istemiyor bir aydır.

Cevapla