Buradasın Ankara Psikolog » Yaşam » Endonezya’daki Ruh Hastalarının Şok Edici Fotoğrafları

Endonezya’daki Ruh Hastalarının Şok Edici Fotoğrafları

Endonezya’da yaklaşık olarak 250 milyon insan yaşıyor. Yaklaşık 19 milyon kişinin çeşitli psiko-sosyal sıkıntılar çektiği biliniyor. Devletin yıllar boyu ilgi göstermemesi ve toplumun yeterince bilinçli olmaması nedeniyle, bugün Endonezya’daki ruh sağlığı merkezlerinin hali içler acısı.

Kafeslerde kalan hastalardan, dünyadan ve toplumdan izole edilen, yemek ve içecek sıkıntısı çeken hastalara kadar farklı görüntülerle karşılaşmak mümkün. Öyle ki kimi hastalar yataklarda değil, yerlerde yamak zorunda kalıyorlar.

İsminin açıklanmasını istemeyen bir sağlık görevlisi: “Burada doktorlar için tek bir teşhis var: Deli.” diyor.

Yemek, bakım, sevgi ve şefkat gibi birincil ihtiyaçlardan yoksun kalan Endonezya’daki ruhsal sağlığı bozuk insanların yaşamlarına götürüyoruz sizi.

Görüntülerin bazılarının rahatsız edici ve çocuklar için uygun içerikte olmadığını belirtiriz.

Agus kafesinde şarkı söylüyor. Bakıcılar onu kaçar diye asla serbest bırakmıyorlar, onun yeni evi bu kafes.
1

Evi’nin halüsinasyonları 15 yaşındayken başladı. Ailesi bu tahtadan yapılmış yatak ve İslami usullere uygun tedavi için para ödüyor.
2

Galuh Foundadtion, Jakarta’da devlet destekli bir kurum. Kimseyi çevirmiyorlar ama sadece 2 aylık yiyecek desteği yapılıyor. Hastalar kafesler içinde kalıyorlar ve kadınlarla erkekler bir bölme ile ayrılıyorlar.
3

10 yıldır Anne penceresiz olmayan bir odada kalıyor. Babasına göre onun çok yemek yemesine gerek yok. Eskiden Anne koşmayı çok severmiş fakat şimdi ayakta duracak hali yok.
4

Hastaları kafeste tutmak çok yaygın bir gelenek.
5

Açlık, hastaların her gün karşılaştığı bir gerçek.
6

Hastalar çoğu zaman yemekten, sosyal etkileşimden, giyecekten ve egzersizden mahrum kalıyorlar.
7

Özellikle devlete bağlı bu yerlerde yemek gibi ihtiyaçlar bile karşılanmıyor. Özelde iyi bir bakım almak için çok fazla para ödemek gerekiyor.
8

Hastaların yaşamı çok küçük bir bölgeye kısıtlanmış durumda. Yemek yemekten duş almaya, uyumaktan tuvalete kadar tüm ihtiyaçlarını tek bir yerde karşılamak zorundalar.
9