Buradasın Ankara Psikolog » PSİKOLOJİ » Kısa Dönemli Terapi Nedir? Uzun Dönemli Terapiden Nasıl Farklıdır?

Kısa Dönemli Terapi Nedir? Uzun Dönemli Terapiden Nasıl Farklıdır?

Kısa süreli terapi, ya da kısa dönemli psikoterapi, adından da anlaşılacağı gibi süre sınırlaması olan bir psikoterapi çeşididir.

Süresinin ne kadar limitli olacağı siz ve terapistiniz arasındaki ilk birkaç seans içerisinde belirlenir. Bu kimi zaman 10 görüşme olabilirken kimi zaman 24 görüşmeye kadar çıkabilmektedir.

Hangi psikoterapi çeşitleri kısa dönemlidir?

-Bilişsel Davranışçı Terapi

-Bilişsel Analitik Terapi

-İlişkisel Dinamik Terapi

-Çözüm Odaklı Kısa Terapi

-Danışmanlık

Kısa süreli terapiyi uzun süreli psikoterapiden ayıran bazı etmenler vardır.

1. Kısa süreli terapilerin ayrı bir amacı vardır. Uzun süreli terapinin aksine sadece ruhsal sorunlarınızdan birisine odaklanır. Örneğin, ilişkiler ile ilgili bir sorunu çözmek için geldiğinizde olumsuz düşünme sorununuz ile ilgili bir tedavi olmayacaktır.
  1. Ev ödevleri içerir. Bu ev ödevleri uzun süreli terapilerin de parçası olsa da kısa süreli terapide ödevleri danışan daha çok kendi başına yapar ve ödevler başlı başına terapinin önemli bir aracı olur.
  1. Daha yapısaldırlar. Uzun süreli terapiler genelde sürece göre şekillenen bir yapıda olsa da kısa dönemli terapilerde seans seans nelerin yapılacağı bellidir ve belirli gündem takip edilerek terapiler gerçekleştirilir.
  1. Geçmişe daha az odaklanır. Kısa süreli terapiler BDT’de olduğu gibi sizin gündelik yaşam kalitenizi artırmaya ve bugünkü sorunlarınızı çözmeye odaklanır. Geçmiş hiç konuşulmayacak anlamına gelmese de uzun dönemli terapilere göre üzerinde çok daha az durulur.