Buradasın Ankara Psikolog » Panik Atak » Panik Atak Nasıl Tedavi Edilir?

Panik Atak Nasıl Tedavi Edilir?

Panik Atak Nasıl Tedavi Edilir?

Panik atak tedavi edilebilir bir sorundur. Panik atak tedavisinin ilk aşamasında, buna neden olan etkenin saptanması yapılır. Eğer kişi ilk defa panik atak geçiriyor ise, doktora başvurulmalı, muayene ile birlikte bir chek-up yaptırılıp, sorunun bedensel bir hastalıktan kaynaklanıp kaynaklanmadığı saptanır. Eğer tetkikler temiz ise o zaman kişi, vakit kaybettirilmeden bir psikiyatri uzmanına yönlendirilmelidir.

İlk kez panik atak geçirenlerin hemen hepsi, bu ürkütücü durumda bir acil servise başvurur. Burada kişinin yaşadığı ve aktardığı sıkıntılara göre, EKG, kan tahlilleri ve muayene yapılır. Bir bulguya rastlanmazsa kişiye herhangi bir şeyinin olmadığı, iyi olduğu söylenir. Kişi bunu ya kabul edip rahatlar, ya da arayışlara girişir. İşte böyle bir arayıştaki ilk durak bir psikiyatrist olmalıdır.

Panik atak tedavisinde alternatif tıp yöntemleri, mucizevî tedavi diye adlandırılan hipnoz türü tedavi yöntemleri, bitkisel çözümler çare olmaz. Bu nedenle de bu tür tedavi yöntemleri yerine uzman doktordan medet umulmalı.

Kişiler, panik atak olup da eğer kendisine panik atak teşhisi konulmamışsa, psikiyatriste başvurmamış olabilir. Bu olağandır. Ancak her ne olursa olsun, kişiler böyle bir nöbet sonrasında muhakkak, olayın arka planındaki aktörü, saptamalı, buna göre tedaviye başlamalıdır.

Panik atakta tedavisinde bazı üzücü durumlar da yaşanabilir. Kimi doktorlar, işin ticari boyutunu göz önünde bulundurarak, hastanın tedavisini bir psikiyatriste yönlendirmesi gerektiği halde kendisi yapmak isteyebiliyor. Hastalar aylarca sürdürdüğü tedaviden sonuç alamıyor. Aynı durum psikiyatristler için de geçerli. Onlar da hastalarını kaybetmemek için tedaviyi yavaşlatabilir. Bu nedenle de her iki alanda da güvenilir doktorlar bulmak önemlidir.

Panik atak tedavisinde psikiyatrist hastaya bazı ilaçlar verir. Bunlar antidepresan, anksiyete giderici ilaçlar ve yardımcı ilaçlardır. Bunun yanı sıra bir psikolog ile konuşarak psikoterapi de gerekli görülebilir. Bu durumda alınan ilaçlarla, görüşmenin kombinesi, hastalığın tedavisinde oldukça başarılı sonuçlara ulaşılmasında büyük katkı sağlar.

Panik atak tedavisinde doktor ile hasta arasındaki ilişki ve iletişi becerisi son derece önemlidir. Bu nedenle sürekli doktor değiştirmek yerine tek bir doktorla uzun süreliğine tedavi sürdürülmelidir.

Orhan 08 Mart 2018 - 05:37

Merhaba herkese bence panik atak hastaları hiperventilasyonla baş etmeyi öğrenirse hiç bir şeyiniz kalmaz.ne demek o diyeceksiniz hizli nefes alıp vermek tıp dilinde hiperventilasyon yani kese kağıdı ve bir sakinleştirici birde sabır yeter.

Cevapla