Buradasın Ankara Psikolog » Öfke Kontrolü ve Stres Yönetimi » Stres Belirtileri

Stres Belirtileri

Stresin Fiziksel ve Psikolojik Belirtileri Nelerdir?

Stresin birden fazla belirtisi vardır. Her insanda stres aynı etkiyi göstermeyeceği gibi, her insan da stresliyken aynı tepkiyi vermez ve aynı belirtileri göstermez.

Stresin en öne çıkan belirtilerinin başında sinirlilik vardır. Kişiler aşırı stresli olduklarında gerginleşirler. Kaygılı görünürler. Herhangi bir şeye daha kolay ve çabuk sinirlenebilirler. Bunu da dışarıya çok net bir şekilde gösterebilirler. Aşırı stres insanda çok sayıda olumsuzluğu da ortaya çıkarır. Stres en hızlı sinir sistemine etki eder ve patlamasını buradan yapar.

Stresin belirtilerinden bir diğeri ise, saldırganlıktır. Sinirlilikle birlikte kişilerin saldırganlaşması, şiddete ve sertliğe başvurmasındaki asıl etmen aşırı strestir. Stres böyle durumlarda içte tutulmaz, insanlar içindeki stresi dışa vurarak atmak ve rahatlamak isterler. Bu stresin en uç noktaya ulaşması sonucunda ise kişiler sinirli ve saldırgan olabilirler. Bu da aşırı öfkeyi meydana getirir. Hepsinin başlangıcındaki etken ise stresin ta kendisidir.

Stresli insanlarda genellikle şu fiziksel belirtiler de kendisini gösterir: Ağız kuruması, üşüme, titreme, vücutta uyuşukluk, karıncalanma hissi, sebepsiz çarpıntı, baş ağrıları ve baş dönmeleri, sık idrara çıkma, soğuk ya da sıcak basmaları, mide bulantısı, kusma, ishal, uyku ve iştah bozukluğu, konuşma güçlüğü, uykuda diş gıcırdatma.

Stresle birlikte vücut tepkimelerinde görülen diğer belirtiler de şunlarıdır: Kasların gerginliğinin artması, kasılma ve eklem ağrıları, Kalp atışının ve solunumun hızlanması, iştahsızlık ve zayıflama ya da çok fazla yemek yeme isteği, oburluk.  Bitkinlik, dururken, otururken, yürürken dengesizlik, sallanma, baş ağrısı, baş dönmesi, kan şekerinin yükselmesi, uykusuzluk, aşırı uyku, dengesiz uyku.  Uykuda konuşma, mide, bağırsak sindirim bozukluğu, ellerde ve ayaklarda terleme, konuşma güçlüğü, az ya da çok konuşma, gürültüye veya sese duyarlılık. Bulantı, kusma, ishal, korkulu rüyalar görme, korkarak uyanma, uykuda yürüme ve ağızda ve boğazda kuruluk.

Bazı doktorlar ise stresli insanlarda ortak görülen belirtilerin şunlar olduğunu dile getiriyor: Saldırganlık ya da kayıtsızlık, sıkıntı, gerilim hali, neşesizleşme, durgunlaşma, çökkünlük hali, dinlenmekle geçmeyen yorgunluk, tedirginlik, korkulu rüyalar, gürültü ve sese karşı duyarlılık, yersiz suçluluk hissi.