Buradasın Ankara Psikolog » Cinsel Yaşam » Ağrılı Cinsel İlişki (Disparoni)Nedir?

Ağrılı Cinsel İlişki (Disparoni)Nedir?

Ağrılı cinsel İlişki (Disparoni)

Cinsel birliktelik anında ağrı yaşanması oldukça sık karşılaşılan bir sorundur. Genellikle cinsel birlikteliğin ilk başlarında çoğu kadın az ya da çok bu hisse maruz kalır. Genellikle cinsel ilişkiye tam olarak hazır olmayan kadınlarda ağrının şiddeti daha da artar ve ciddi boyutlara ulaşabilir.

Bazı vakalarda ise uzun süre cinsel birlikteliklerden sonra yaşanan ağrılar mevcuttur. Bu ağrılar nedeni ile mutlaka jinekolojik muayene olunması gerekir. Durumun araştırılarak tespit edilmesi önemlidir.

Cinsel ilişki anında ağrı neden olur?

Ağrıya yol açan nedenler detaylı bir şekilde incelenmeli ve tespit edilmelidir.

Vajina girişi ile alakalı ağrılar:

Kızlık zarı ile alakalı ağrılar: çoğu vakada kızlık zarının son derece sert olması ağrıya neden olan problemler arasındadır.

Enfeksiyonlar: genital uçuk olarak adlandırılan enfeksiyon hastalığı cinsel ilişki esnasında ve daha sonra ağrıya neden olan bir problemdir.

Menopoza bağlı hücrelerde gerilme: menopoz dönemi ile beraber genital hücreler esnekliklerini kaybeder ve bu durum vajinada kuruluğa yol açar. Bu nedenle de cinsel ilişki ağrılı ve acılı bir hal alır.

Vajinaya bağlı olarak gerçekleşen nedenler:

Kitle ve tümör: vajina bölgesinde tümör çok sık görülen bir durum değildir. Ancak oluşabilecek tümörler ağrı ve hatta kanamalara yol açabilir.

Vajinal arka duvar sarkması: gerilmeye bağlı olarak ağrılı bir cinsel ilişkiye yol açabilir.

Doğumsal vajinada problemler: vajinanın doğumsal olarak dar olması ya da kısa olması cinsel birliktelik anında ağrı nedeni olabilir.

Cinsel ilişki için yeteri kadar hazır olamama durumlarında da ciddi tahrişler ortaya çıkabilir ve bu nedenle ağrılar oluşabilir.

İç genital organlara bağlı gelişen ağrı nedenleri

Pelvik enfeksiyonlar: pelvik enfeksiyonlar cinsel ilişki anında ağrıya neden olan problemler arasındadır.

Endometriozis: genital alanda yapışıklıklara yol açan bir sorundur. Bu yapışıklıklar ise cinsel birliktelik anında ağrıların oluşmasına yol açabilir.

Psikolojik sorunlar: ilk cinsel birlikteliğin ağrılı geçmesi kadında cinsel ilişkiye karşı korku ve birliktelik anında ağrı yaşamasına yol açabilir.

Cinsel birliktelikte ağrı vajinismus sorunu ile çok karıştırılmaktadır. Bu nedenle ağrıya yol açan faktörün bulunması ve o yönde tedavi edilmesi son derece önemli bir ayrıntıdır…