Buradasın Ankara Psikolog » Cinsel Yaşam » Cinsel İlişki Sırasında Neden Ağrı Yaşanır?

Cinsel İlişki Sırasında Neden Ağrı Yaşanır?

cinsel-ilişkide-ağrıCinsel ilişki sırasında yaşanan ağrılar kişileri çıkmaza götürecek boyuta gelebilir. Bastırılmış duygular ile bu konuya yaklaşmak yanlıştır. Duyguların açılması ve etken olan sebebe ulaşmak önemlidir. Söz gelimi kadın ağrılı ilişki yaşadığı halde eşine yansıtmak istemeyip üzerini kapatma yoluna gidiyorsa yanlıştır. Çünkü bu psikolojik olabileceği gibi fiziksel bir hastalığın da habercisi olabilir.

Cinsel ilişki sırasında yaşanan ağrılar ile şu belirtiler görülebilir;

–        Cinsel isteksizlik

–        Vajinal kuruluk

–        Stresli olma durumu

–        Vajina akıntıları

İlk ilişki ve sonrası olarak değerlendirilebilen disparoni için belirli nedenler vardır;

–        Kızlık zarından kaynaklı sıkıntılar; zarın yapısal olarak sert olması en sık yaşanan sebeplerdendir. Bu durum ilk ilişki için düşünülebilir.

–        Menopoza bağlı ağrılar; vajina hormon salınımlarındaki değişiklikler ile daha kuru olabileceği için menopoz dönemlerinde ağrılı ilişkiler yaşanabilir.

–        Enfeksiyonlar; genital organda mevcut olabilecek virüsler burada uçuğa neden olabilir ve ağrılı ilişkiye sebep olabilir. Vajinit, idrar yolu iltihabı gibi durumlar ağrılı ilişkiye sebep verebilir.

–        İstenmeyen ilişki; yeterince ilişkiye hazır olmamak ya da tecavüz şeklinde ilişki yaşamak kuruluğa neden olup ağrıyı getirecektir.

–        Tümör ve kitleler; nadir olmakla beraber yine görülebilecek sebepler arasında sayılabilir.

–        Kabızlık durumları; organların birbirlerine yakınlığı nedeni ile hassas olan bu bölgede hemoroid gibi vakalardan etkilenerek ağrıya karşı duyarlı olabilir.

–        Psikolojik sebepler; en temel konu ağrılı ilişkilerde psikolojik etmenlerdir. Diğerleri ile baş etmek belki de daha kolaydır. Kaynağa inilip tedavi ediliyor olma durumu sıkıntıları çözebilecektir. Ancak vajinismus gibi bir neden varsa bu konuları aşmak daha zordur. en bilinen ağrılı ilişki sebebi de daha önce ağrı yaşanmış olması ve ön yargılı olma durumudur. Bu durum bellekten çıkarılmalı ve o ana konsantre olunmalıdır. Burada eşlere görevler düşmektedir;

–         Fazla ısrarcı olmamak ve sabırlı olmak gerekir. Eşlerini cinsel açıdan uyarabilmek için doğru noktalar keşfedilmelidir. Normal yaşantıda iletişim iyi olmalıdır. Ön sevişme uzun tutularak ağrı duygusunun önüne geçebilmek için farklı pozisyonlar denenebilir.