Buradasın Ankara Psikolog » Depresyon » Doğum Sonrası Depresyon

Doğum Sonrası Depresyon

Hamileliği boyunca zorlu bir dönemden geçen kadınlar çocuklarını doğurduktan sonra her zaman kolaylıkla toparlanamayabilirler. Yeni annelerin birçoğunda doğum sonrası depresyonu görülebilir. Bebeğini doğurduğu için mutlu olacağını düşünen bir kadın düşündüğünün aksine depresif hissedebilir. Doğumdan sonra vücutta gerçekleşen ani hormonal ve kimyasal değişimler bu duruma sebep olabilir.

Ancak doğum sonrası kötü hissetmekle depresyon yaşamak farklı şeylerdir. Lohusalık hüznü(baby blues) olarak da bilinen durumun belirtileri şunlardır:

• Duygusallık
  • Belli bir neden olmaksızın ağlamak
  • Sinirlilik ve hassaslık
  • Depresif ve kaygılı hissetmek

Bu belirtilerin birkaç gün süreyle yaşanması normal olarak belirtilir. Söz konusu doğum sonrası depresyon olduğundaysa işler biraz değişir.

Doğum sonrası depresyon nerdeyse her 10 kadından 1’ini etkilemektedir ve çoğu kadın bu durumu sessizlik içinde yaşar, çevresindeki kimsenin haberi olmaz. Genellikle bebek doğduktan 2-8 hafta sonrasında ortaya çıkar ve bebek 1 yaşına gelene kadar sürebilir. Doğumun ardından yorgunluk, sinirlilik, iştahsızlık gibi belirtiler yaşamak normal olsa da bu belirtiler hayatınızı etkilemeyecek düzeydedir. Doğum sonrası depresyonunuz olduğunda aşırı derecede umutsuz hissedersiniz. Kendinizle ve bebeğinizle ilgilenmek çok zor gelir. Depresyonun belirtileri şu şekildedir:

• Bebeğe olan ilginin kaybı
  • Umutsuzluk hissi
  • Engellenemeyen ağlamalar
  • Başa çıkabileceğinden çok fazla soruna sahip olduğu hissi
  • Hiçbir şeyden zevk alamama
  • Hafıza kaybı ve konsantre olmakta güçlük
  • Bebek hakkında aşırı endişelenmek
  • Panik ataklar
  • Uykusuzluk
  • Aşırı yorgunluk
  • Vücutta hissedilen ağrılar
  • İştahsızlık

Eğer bu belirtilere sahipseniz doğum sonrası depresyon yaşıyor olabilirsiniz ancak bu durumla yalnız başa çıkmak zorunda değilsiniz. Hissettikleriniz sizin kötü bir anne olduğunuza işaret etmez. Doğum sonrası depresyon, yardım almanız gereken bir rahatsızlıktır. Bu durumu atlatmak için güvendiğiniz insanlarla konuşabilir ve doktorunuza danışabilirsiniz.