Buradasın Ankara Psikolog » Psikoterapi Teknikleri » İlişkisel Psikoterapi Neden Faydalıdır?

İlişkisel Psikoterapi Neden Faydalıdır?

İlişkisel psikoterapi, dünyada birçok klinisyenin ve ruh sağlığı uzmanının kullandığı terapi çeşitlerinden birisidir. Geleneksel psikoterapi yaklaşımlarından farklı olarak odağını tamamen örgütlü dürtülere veya kişinin karakterine vermez, bunun yerine kişinin diğerleriyle olan bağlılığını inceler. Kişilerin yaşadığı kişiler arası sorunları ve çatışmaları terapide çözmeyi hedefler.

İlişkisel psikoterapi Alfred North Whitehead, John Cobb, Jr., Catherine Keller, ve Marjorie Hewitt Suchocki tarafından geliştirilmiştir. Bu terapi yaklaşımı psikolojik, duygusal ya da ilişkisel stres yaşayan ve bu konularda devam eden sıkıntısı olan kişilere uygulanabilir.

İlişkisel psikoterapinin temel ilkelerinden bazıları şunlardır:

• Duygusal yönden sağlıklı bir insan olabilmek için, kişinin çevresindekilerle devam eden tatmin edici ve doyurucu ilişkilere sahip olması gerekir.
  • Stres ve duygusal karışıklıklar genelde geçmişteki ilişkisel deneyimlerin ve kişinin bugün kendisini ifadede yaşadığı kısıtlılıkların bir sonucu olarak meydana gelir.
  • İlişkisel psikoterapi yürüten bir psikoterapist, terapi ortamında empati ve dikkatli dinlemeye yönelik bir iletişim kurar, böylelikle kişinin yaşadığı deneyimlere hem ilişkisel hem de sosyal yönden yol gösterici olur.
  • Hem terapist hem de danışan ortaklaşa, güvene dayalı ve açık bir ilişkinin hakim olduğu bir biçimde çalışırlar. Bu deneyim kişiye dışarıdaki hayatında uygulamaya geçmeden önce öğrendikleri için bir deneme alanı yaratmış olur.

İlişkisel psikoterapinin hedeflerinden birisi, kişiye iletişim ve etkileşim becerilerini kazandırmaktır. Böylelikle kişi yeni ilişkiler kurabilmek veya eski ilişkilerini güçlendirebilmek adına daha yaratıcı ve üretken olabilecektir. Ayrıca kişinin ilişkisel anlamda deneyimlediği geçmişteki travmalar ve bugünkü ilişkisel travmalar ele alınarak, kişinin bu tür sıkıntıları nasıl aşabileceği de danışana gösterilir.

Kaynak: http://www.goodtherapy.org/