Buradasın Ankara Psikolog » Panik Atak » Panik Atağın Sebepleri Nedir?

Panik Atağın Sebepleri Nedir?

Panik Atak Sebepleri

Panik atağın çok çeşitli sebepleri vardır. Bu nedenler fiziksel ve psikolojik hastalıklara bağlı olarak oluşur. Panik atak nöbeti geçirenlerde bazı hastalıklarda bulunmaktadır. Ve bu hastalıkların kendi içinde hastada yarattığı sıkıntılar, panik atağı da ortaya çıkarır.

Panik bozukluk hastalığına yakalanan kişilerde panik atak daha çok görülür. Bazı insanlar her şeyde panik davranır. Hatta “ ne panik insan” denir. Vücutsal her türlü tepkisini aşırı panik bir halle yansıtan, duygularını çok fazla yoğun yaşayan, duygularını uç noktalarda yaşayan, aşırı heyecanlı ve takıntılı kişiler, bu özellikleri nedeniyle panik atak nöbetlerine daha yatkınlardır.
Panik atağın sebeplerini hastalıklar, kişilik bozukluklar ve organik bozukluklar olmak üzere üç gruba ayırabiliriz.

Panik atağa sebep olan bazı hastalıklar şunlardır:

Diğer hastalık ise kaygı bozukluğudur. Kişilerin kaygılarında dengesizlik söz konusudur. Bunların dışındaki hastalıklar ise sırasıyla, obsesif kompulsif bozukluk, esrar ve kokain bağımlılığı, travma sonrası stres bozukluğu, sosyal fobi, agorafobi, bazı şizofrenik  vakalar manik depresif bozukluk, somotoform bozukluk ve hastalık hastalığı.

Panik atağa sebep olan hastalıklar kadar kişilik bozuklukları da etkilidir. Bunların en bilinenleri ise obsesif kompulsif, histrionik, bağımlı-hayır diyememek, kaçıngan çekingen, borderlayn(uçlarda) ve paranoid(şüpheci).

Panik atağa neden olan organik bozukluklar ise şunlardır: Böbrek üstü bezi hastalıkları, aşırı adrenalin deşarjı, hipertansiyon atakları, ağır kansızlık ve vitamin eksikliği, gizli şeker-hipoglisemik ataklar, kortizon içeren ilaçlar, bazı kalp ve damar hastalıkları, guatr, hormon bozuklukları, vücut metabolizmasını bozan elektrolit vitamin ve mineral dengesizlikleri, bazı antibiyotikler, ağır üst solunum yolu enfeksiyonları ve ağır gripler, bazı beyin hastalıkları ve epilepsi, migren,  astım, bronşit, amfizem gibi kronik tıkayıcı akciğer hastalıkları, irritabl kolon sendromu ve ameliyatta kullanılan anestezik maddelerin bazıları.

Daha önce kalp krizi geçiren kişiler, kalplerindeki tekrar olası bir sıkışma esnasında panik yaşayabilirler. Bu aşırı stres, korku ve panik, kişilerde panik atak nöbeti yaratabilir.