Buradasın Ankara Psikolog » Psikotik Bozukluklar » Alzheimer’ı Önlemenin 10 Yolu

Alzheimer’ı Önlemenin 10 Yolu

Alzheimer ilerleyen yaşlarda birçok insanın yaşamını etkileyen en yaygın hastalıklardan bir tanesidir. hastalığın kesin bir tedavisi bulunmaması, hastaların ve yakınlarının hayatlarını oldukça zorlaştırmaktadır. Tedavisi olmasa da hastalığı önleyebilmek için yapabilecekleriniz var. Bunları öğrenmek için yazımızın devamını okuyabilirsiniz.

1. Beyninizi aktif tutun

Zihin bulmacaları ve yapbozlar beyninizi en fazla aktif tutan uğraşlardandır. Beyninizi aktif tutan böyle aktivitelerin Alzheimer hastalığına karşı önleyici etkileri olduğu kanıtlanmıştır. 329 kişinin katıldığı bir çalışmada katılımcılara ne kadar kitap okudukları, zihin oyunları oynadıkları, bulmaca çözdükleri sorulmuştur. Çalışmanın sonuçlarına göre bu aktiviteleri daha çok yapan kişilerin beyinlerdeki belli bölgelerde yoğunluğun daha fazla olduğu görülmüştür.

1. E vitamini alın

Yakın zamanda gerçekleştirilen 2 farklı çalışmaya göre E vitamininin Alzheimer’a karşı önleyici etkileri olduğu belirlenmiştir.

1. Şüpheci olmaktan vazgeçin

Nörolojiyle alakalı bir dergide yayımlanan bir çalışmaya göre şüpheci kişilerin demans hastalıklarına yakalanma risklerinin daha çok olduğu belirlenmiştir. Çalışmada 1449 kişiye şüpheciliklerini ölçmek için belli sorular sorulmuş ve 8 yıl ardından tekrar değerlendirildiklerinde daha şüpheci katılımcıların demans hastalıkları geliştirme oranının 3 kat daha fazla olduğu görülmüştür.

(4,5,6,7 ve 8. maddeler 5 yaşam stili ile alakalı faktörlerdir. Çoğu insanın sağlıklı bir yaşama sahip olmak için uyması gereken önerileri barındırır. 35 yıllık bir çalışma sonucunda bu 5 faktörden 4 veya 5ini hayatına adapte eden kişilerin bilişsel gerilemelerinin %60 oranında daha az olduğu ölçülmüştür.)

1. Düzenli egzersiz yapın
  2. Sigara içmeyin
  3. Vücut ağırlığınızı düşük tutun
  4. Sağlıklı beslenin
  5. Alkol tüketimini düşük tutun
  6. D vitamini alın

Düşük D vitamini oranının yaşı ilerlemiş kişilerde Alzheimer hastalığı ile ilişkilendirilmektedir. Bir çalışmaya göre D vitamini seviyesi düşük kişilerde Alzheimer’ın görülme oranı %53 daha fazladır.

1. Şekerden uzak durun

Tip 2 diyabet hastalarının ve şeker emilimi ile ilgili problem yaşayan kişilerin Alzheimer’a yakalanma riskinin daha yüksek olduğunu gösteren çalışmalar bulunmaktadır. Çalışmanın yazarlarına göre şekerin beyinde özellikle de hafıza ile ilgili bölgelerde olumsuz etkileri olduğu belirtilmektedir.